AXI maakt retailers klaar voor de toekomst
AXI zorgt ervoor dat retailketens snel kunnen inspelen op de grote veranderingen die de retailbusiness ondergaat. Wij stellen retailers in staat om omnichannel te worden, de klantenbinding te versterken, betere beslissingen te nemen en efficiënter te werken. Onze portfolio verbindt e-commerce met de fysieke winkel en wordt continu vernieuwd en uitgebreid op basis van de input van gebruikers en trends in de retailmarkt.

De nieuwste omnichannel retail oplossingen. Snel uitgerold.
Met onze omnichannel retail oplossingen stellen we retailers in staat om flexibel mee te bewegen met de trends in de markt en de interne ontwikkelingen binnen de retailorganisatie. Het ontwikkelen van software die aansluit bij de bedrijfsprocessen en USP's van de retailer is onze kracht. We werken agile, met korte lijnen, scherpe prioritering en iteratief. Samen met de klant. Met een mix van youngsters en ervaren professionals brengen we dreamteams op het veld. Daarbij kiezen we bewust voor vaste klantteams, waardoor we efficiënt kunnen samenwerken en aan een half woord genoeg hebben. De ontwikkeling van nieuwe retail producten en complexe projecten brengen we altijd tot een goed einde.
Omnichannel Point of Sale
Gebruiksgemak, continue doorontwikkeling, perfecte integratie met uw webshop zijn de sleutelwoorden van onze cloud based AXI RS oplossing. Voor de winkelkassa bieden we volgende varianten aan: non-food checkout, supermarkt checkout, horeca checkout, mobile POS op PDA en mobile POS op smartphone. Wilt u de consument empoweren? Ook daarvoor bieden we tal van oplossingen aan: self-checkout, self order kiosk, selfscan en 'tap and go' op smartphone.
AXI RS is geschikt voor een groot aantal branches, waaronder supermarkten, bouwmarkten, tuincentra, warenhuizen, fashion retailers, telecom retailers en horeca.
Een bewezen omnichannel architectuur
Eén bron van waarheid. Daar zijn onze retailoplossingen op gebaseerd. Dit realiseren we via single point of truth services. Alle business logica zit verpakt in RESTful APIs, die eenvoudig te integreren zijn in ieder omnichannel landschap.
Financiële software
Talrijke retailers beheren hun financiële administratie in AXI Financials. Zowel voor de administratie in het retail hoofdkantoor als in die van de winkels van franchisenemers is de AXI oplossing een aanrader.
Meer grip op uw inkoopcontracten via GRIP
GRIP is het softwarepakket voor het managen van inkoopcontracten en inkoopcondities. GRIP helpt om uw inkoopcontracten te beheren en de opbrengsten uit bonussen e.d. door te rekenen. Met facturatie, prognoses en analyses ondersteunt het pakket de sturing en besluitvorming. Ideaal voor iedere retailer met een groot aantal leveranciers en condities.
Agile software ontwikkeling
Om vlot te kunnen blijven inspelen op alle veranderingen, dienen retailers soepel te zijn. Agile software ontwikkeling is een belangrijk hulpmiddel om elke dag een stukje verder toe te werken naar uw bedrijfsdoelstellingen. Onze retailklanten ervaren de samenwerking met onze Scrum teams als motiverend en inspirerend. De softwareoplossingen bouwen we in moderne technologie: HTML, JavaScript, jQuery, RESTful web services en .NET. Met gebruik van slimme tools zoals Oracle APEX, AngularJS, Jasper Reports, Xamarin, Ionic en Azure DevOps Server.
Retail Intelligence
Onze BI consultants kunnen uw managers helpen om betere beslissingen te nemen. Door kassatransacties mee te ontsluiten, kunt u beter sturen. Voor wie een slag dieper wil gaan, kunnen we machine learning algoritmes en R (een softwarepakket en programmeertaal ontwikkeld voor statistiek en data-analysedoeleinden) toepassen. Dit stelt u in staat om meer voorspellende statistiek te bedrijven. Bijvoorbeeld om logistieke processen te verbeteren of hardlopers te voorspellen.
Unified commerce boosten dankzij integratie
Als omnichannel retailer heeft u toegang tot heel wat interne en externe applicaties, platformen, services en nieuwe bronnen zoals mobile, social, cloud en big data. Als al deze technologieën met elkaar verbonden kunnen worden, vormen ze het perfecte retail ecosysteem. Ontdek hoe API's en event-driven architectuur uw retail business kunnen boosten.
Wij ontzorgen uw retailproces
De omnichannel retail oplossingen van AXI draaien in de cloud met de mogelijkheid om betalen naar rato van het gebruik.
- Om de beschikbaarheid van uw retail operatie te waarborgen, bieden we full support aan, inclusief eerstelijns- en tweedelijns support.
- Onze ervaren servicedesk consultants zijn bereikbaar tijdens de weekdagen, maar uiteraard ook op koopavonden en in de weekends.
- Om incidenten te voorkomen en tijdig op te vangen, bieden we 24 op 7 monitoring van de kassaomgeving en de centrale server omgeving aan.
- Onze datacenters in Nederland en België zijn ISAE3402 gecertificeerd.
- Achter de schermen wordt de AXI RS oplossing continu geoptimaliseerd, zonder dat uw online en offline verkoopkanalen er enige hinder van ondervinden.
Ontdek AXI's vier self service oplossingen
Het Retail Cloud Suite platform biedt retailers verschillende front-ends aan: selfcheck-out - self order kiosk - hybride self-checkout - mPOS
Gebruik ze afzonderlijk of combineer ze om uw klanten de beste ervaring aan te bieden.
AXI retail consultants helpen uw business mee ontzorgen
Maak kennis met onze kwalitatief hoogwaardige dienstverlening.
Uw consumenten verwachten een perfecte omnichannel experience.
Om uw organisatie omnichannel-ready te maken én te houden, dient u heel wat bedrijfsprocessen verder te digitaliseren. Dit heeft impact op uw medewerkers en uw partners.
Ontdek hoe integratie de business en IT uitdagingen van retailers boost
Als omnichannel retailer werkt u met tal van interne en externe applicaties, platformen, services en nieuwe bronnen zoals mobile, social, cloud en big data. Als al deze technologieën efficiënt met elkaar verbonden kunnen worden, vormen ze het perfecte retail ecosysteem.
Retailorganisaties die erin slagen om alle beschikbare gegevensstromen snel en naadloos te integreren zijn in staat om diverse uitdagingen direct op te pikken.
Ontdek hoe u de best passende integratie strategie kunt opzetten aan de hand van een API-architectuur en hoe u al deze API's kunt beheren via een API Management platform. Wellicht biedt een event-driven architectuur een complementaire oplossing voor uw business naast de traditionele integratie- of API platformen.
“De AXI RS oplossing is een gebruiksvriendelijk systeem voor onze gebruikers, geheel naar eigen wens in te richten en door het aansluiten van BI tools geeft het mij data om te kunnen sturen in de bedrijfsvoering.”
Robbert Lamme, Financieel & Operationeel directeur Dille & Kamille.

eBook
De toekomst van de supermarkt
Hoe zal de supermarkt van de toekomst eruit zien? Hoe kan technologie helpen om processen efficiënter te maken? Hoe kunnen we klanten meer aan ons binden?
In dit eBook geven we een antwoord op al uw vragen aan de hand van tien trends waar u niet omheen kunt. Onze AXI consultants kunnen daarbij ondersteunen dankzij hun ervaring én door talrijke gesprekken en projecten bij retailers.
AXI Retail Innovation Summit 2022
Het kopergroene NEMO Science Museum, dat pront boven het Oosterdok in Amsterdam uitsteekt, brengt dagelijks wetenschap en technologie op een interactieve manier samen.
Op 6 oktober 2022 werd deze plek nog net dat beetje specialer: de AXI Retail Innovation Summit 2022 vond er plaats en inspireerde meer dan 100 aanwezigen over de rol van duurzaamheid en innovatie in de retailsector.
Aftermovie Retail Innovation Summit 2022
AXI Gebruikersdag 2022 - AXI Retail Cloud Suite
Elk jaar nodigen we onze retailklanten uit op een bijzondere dag. Dit jaar was dat bij de Bierbrouwerij de Koningshoeven La Trappe Trappist in Berkel-Enschot. Het werd een dag om bij te praten, te ontdekken, te proeven én elkaar weer in real life te ontmoeten.
Beleef het mee in deze korte aftermovie.
Aftermovie AXI Retail klantendag 2022
We testen de nieuwste technologieën. Grondig. Samen met de retailer
AXI ondersteunt de digitalisering van de retailsector. We analyseren de nieuwste trends en voeren samen met grote retailers talrijke innovatieprojecten uit. Onze medewerkers krijgen de tijd om nieuwe technologieën te leren kennen. Samen met klanten en partners worden Proof of Concepts uitgewerkt rond de inzet van visual recognition, augmented reality, blockchain, machine learning, self checkout, beacons, chatbots, electronic shelf labels en andere digitale innovaties in de retail. De 'lessons learned' worden aan een talrijk publiek gepresenteerd tijdens de Retail Innovation Summits.
Retail Business Continuïteit webinarreeks
In de huidige en onzekere 'nieuwe' realiteit is het een must om alles binnen uw retail organisatie in kaart te hebben en voortdurend te verbeteren waar mogelijk. Houd de performance en de kwaliteit van uw winkels nauwlettend in het oog, vergelijk uw leveranciers onderling om zo de beste inkoopcondities te realiseren, verhoog de shopping experience van uw consumenten en boost uw omzet met gerichte acties op basis van waardevolle data-inzichten en aandacht voor de customer journey van uw publiek.
Tijdens onze Retail Business Continuïteit webinarreeks laten onze experts u aan de hand van sprekende voorbeelden, demo's en best practices zien op welke manieren het mogelijk is om uw organisatie en business te (ver)sterken in uitdagende tijden.