AXI bij Oracle
27/10/2023

AXI Retail Cloud Suite gebruikers racen tegen elkaar bij Oracle

Retailers delen ervaring en kijken voorruit

 

Naar jaarlijkse gewoonte nodigde AXI de gebruikers van AXI Retail Cloud Suite uit om samen te sparren over de nieuwste functionaliteiten, afgelopen projecten en de toekomstige roadmap van de software. AXI-partner Oracle stelde haar locatie ter beschikking voor dit event en Samara Lalmy, Cluster Leader Benelux Alliance & Channel bij Oracle, deelde alle ‘ins and outs’ omtrent data van het Red Bull raceteam met de aanwezigen. “Inspirerend om te zien hoe zij met data omgaan en hoe ze op basis van die outputs nieuwe keuzes maken om Formule 1 rijder Max Verstappen nòg sneller te laten rijden”, zo zegt Willem Bless, Product Owner van AXI Retail Cloud Suite.

 

Data is goud

 

“Data zo optimaal mogelijk inzetten en analyseren, is cruciaal in tijden van digitale transformatie”, zo getuigde Thomas Wouters, Business Development Manager Business Insights bij AXI. “Niet alleen in de Formule 1, maar voor elke organisatie die wil blijven verbeteren”. "Thomas toonde met een boeiende case study tijdens het event aan hoe AXI een Nederlandse supermarktketen ondersteunde met de transformatie van on premise naar de cloud opdat het vandaag haar datarapportage nog sneller en efficiënter kan analyseren met behulp van Microsoft Power BI dashboarding.

 

Richting 2024

 

Inspelen op de noden en verwachtingen van AXI-klanten ligt AXI nauw aan het hart. Daarom werd ook een peiling georganiseerd waarin AXI RCS klanten konden aangeven waarop AXI in 2024 zeker verder op zou moeten focussen. mPOS kwam als grote winnaar uit de bus. “We merken dat er steeds meer interesse is voor de mPOS, zo vertelt Mike Snepvangers, Commercieel Directeur Retail bij AXI. “De wens vanuit gebruikers is gegroeid om samen met standaard ontwikkeling een mPOS workshop te organiseren om zo de mPOS naar een hoger niveau te tillen. Iets waar we zeker werk van gaan maken!”

 

Na inspanning komt ontspanning!

 

Na een lekkere lunch trokken de aanwezigen naar de vierde verdieping van het Oracle gebouw, waar het Oracle Data Race Experience Center is gebouwd met een echte Formule 1 racewagen. De deelnemers kregen de kans om digitaal tegen elkaar te racen en vijf rondjes op het virtuele circuit in Zandvoort te rijden. Naast de formule 1auto was een live scorebord te zien waar de tijden van alle racers per ‘lap’ te zien was. Het was spannend tot de laatste in de wagen stapte.

“De dag sloten we af met een spectaculaire digitale Formule 1 race waarbij de klanten in een echte Formule 1 auto konden zitten om zo digitaal de beste tijd op circuit van Zandvoort neer te zetten. De grote winner van de dag was Mark Suurmond, IT Manager IJsvogel Retail.”

 

 

Willem Bless, Product Owner AXI Retail Cloud Suite

Bekijk de aftermovie

Onze vaste cameraploeg was ook van de partij om sfeerbeelden te capteren en de competiviteit tijdens de F1 race te herenigen in videomateriaal. Bekijk de sfeerbeelden hieronder.

Please accept marketing-cookies to watch this video.

Benieuwd naar de editie van 2022?

 

Lees het verslag hier