Ontdek hoe integratie de business en IT uitdagingen van retailers boost

Als omnichannel retailer werkt u met heel wat interne en externe applicaties, platformen, services en nieuwe bronnen zoals mobile, social, cloud en big data. Als al deze technologieën efficiënt met elkaar verbonden kunnen worden, vormen ze het perfecte retail ecosysteem.

 

U weet als geen ander dat - om echt concurentieel te zijn én te blijven - u in staat moet zijn om in no-time een innovatieve oplossing te bieden aan uw klanten of partners.

 

Dankzij API's kunt u data uit diverse systemen en platformen vlot en snel integreren om een unified commerce strategie uit te bouwen met focus op geweldige (digitale) klantervaringen.

 

Met behulp van een nieuwe generatie event streaming platformen kunt u bovendien tal van nieuwe use cases implementeren die voorheen uiterst moeilijk te realiseren waren.

 

Ontdek hoe u via API-driven connectiviteit uw customer journey flexibel kunt aanpassen aan de steeds veranderende behoeften van uw klanten of partners.

 

Header logo

Herkent u volgende uitdagingen?

  • Beschikt u over oudere systemen of op maat gemaakte applicaties maar kunt u ze moeilijk integreren met uw retail platform?
  • Slaagt u er moeilijk in om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen door accurate informatie en suggesties beschikbaar te stellen aan uw klanten via alle verkoopkanalen?
  • Wordt de lancering van innovatieve retail oplossingen of het oplossen van issues nodeloos vertraagd omdat uw IT team te veel tijd en middelen verspilt aan het bouwen en onderhouden van integraties?
  • Bestaat uw IT-landschap uit verzuilde data waarbij applicaties niet of nauwelijks met elkaar kunnen communiceren?
  • Heeft u moeite om een naadloze en consistente klantervaring aan te bieden?

De kern van de API economie

 

Retailorganisaties die erin slagen om hun waardevolle data op een slimme manier te verpakken zijn in staat om diverse uitdagingen sneller op te pikken:

 

  • enerzijds door ze aan te bieden op een API-markt zodat andere partijen er hun voordeel mee kunnen doen
  • anderzijds door er zelf ook weer nieuwe markten mee aan te boren.

 

Ontdek hoe u de best passende integratie strategie kunt opzetten aan de hand van een API-architectuur en hoe u al deze API's kunt beheren via een API Management platform. Wellicht biedt een event-driven architectuur een complementaire oplossing voor uw business naast de traditionele integratie- of API platformen.

 

API's    API Management Platform   Event-driven architectuur

API-driven

API's als bouwsteen voor een stevige omnichannel architectuur

 

Goed onderbouwde API's in combinatie met een holistische integratiestrategie zorgen voor een naadloze omnichannel ervaring voor uw klanten.

 

Door het ontwikkelen van een IT-architectuur waarin alles op een geschikte manier met elkaar verbonden is, zorgt u ervoor dat uw organisatie efficiënt werkt én het vermogen heeft om zich snel aan te passen aan de steeds sneller veranderende verwachtingen van de markt.

API beheer

De kracht van een schaalbaar API Management Platform

 

Ontdek hoe API's en een API Management Platform onmisbaar zijn om de business en IT uitdagingen binnen uw retail business mee te helpen realiseren.

 

API's ontwerpen, implementeren en aanbieden is lang niet voldoende. API's die deel uitmaken van een weldoordachte API strategie zorgen ervoor dat uw business objectieven eenvoudiger en sneller worden gerealiseerd.

 

Dankzij de opzet van een API Management Platform kunt u genieten van klant-en-klare functies zoals analyse, API-documentatie en een API-gateway die een veilige toegang tot uw API's garandeert.

Event-driven

Bedrijfsprocessen automatiseren dankzij een event-driven aanpak

 

Omnichannel retail is van nature event-driven en kan uitstekend gemodelleerd worden als een event-driven architectuur. 

 

In tegenstelling tot de traditionele API-gestuurde architectuur - die in batch data verwerken - is een event-driven architectuur in staat om realtime op 'gebeurtenissen' of 'events' te reageren. 

Ontdek hier alle online kennissessies rond integratie voor retailers

Afbeelding
unified commerce boosten dankzij integratie

Hoe real-time gegevensuitwisseling uw unified commerce aanpak kan boosten

Tijdens deze on-demand kennissessie praten we u bij over het belang van integratie voor uw retailbusiness.

Wat mag u verwachten? Dankzij zijn jarenlange ervaring vertelt Niek Jacobsen, Integration Architect bij AXI, u aan de hand van enkele interessante use cases: hoe u de best passende API-architectuur kunt opzetten en kunt inpassen in uw integratielandschap en hoe u API's kunt bouwen en beheren via een krachtig API Management platform.

Daarnaast bespreekt hij de mogelijkheden en de voordelen van een event-driven architectuur als complementaire oplossing voor uw retailbusiness naast de traditionele integratie- of API platformen.

Meer details
Afbeelding
API Management platform

Ontdek de kracht van een schaalbaar API Management Platform

Tijdens deze on-demand kennissessie gaan we dieper in op het belang van een API Management Patform.

 

API's ontwerpen, implementeren en aanbieden is lang niet voldoende. API's die deel uitmaken van een weldoordachte API strategie zorgen ervoor dat uw business objectieven eenvoudiger en sneller worden gerealiseerd.

 

Dankzij de opzet van een API Management Platform kunt u genieten van klant-en-klare functies zoals analyse, API-documentatie en een API-gateway die een veilige toegang tot uw API's garandeert. Daarnaast biedt zo'n platform ook mogelijkheden voor het documenteren, socialiseren en analyseren van API's.

Meer details
Afbeelding
event gedreven bedrijfsprocessen automatiseren

Event gedreven retail bedrijfsprocessen eenvoudig automatiseren en configureren

Op donderdag 23 juni van 16:00 tot 17:00 ontdekt u hoe u uw event gedreven bedrijfsprocessen eenvoudig kunt automatiseren en configureren via een event-driven architectuur.

 

Als omnichannel retailer heeft u te maken met high volume externe en interne gebeurtenissen die u ook snel dient af te handelen.

 

Strategische wendbaarheid is hierbij cruciaal. Om als retailer een klantgerichte, flexibele en agile organisatie op te zetten, moet u in staat zijn om snel in te spelen op steeds verdere ontwikkelingen en veranderingen binnen uw sector.

Meer details

Ik wens meer informatie over integratie voor mijn retailorganisatie