AXI
Purchase to Pay

De Purchase to Pay software van AXI assisteert al uw vestigingen en afdelingen bij het stroomlijnen en automatiseren van uw inkoopprocessen van bestelaanvraag tot en met betaling.

 

AXI biedt een end-to-end oplossing op het gebied van inkoop, voorraadbeheer, contractmanagement, leveranciersmanagement en digitale factuurverwerking.

Afbeelding
AXI Purchase to Pay software screenshots
Image frames

Solide modules als bouwstenen voor een gezonde en toekomstbestendige organisatie

 

Onze modules vloeien naadloos in elkaar over en kunnen bovendien eenvoudig gekoppeld worden met uw operationele systemen en andere financiële of inkoop software. Apart of samen, in de cloud of on premises, via computer, tablet of smartphone, volgens uw behoeftes en wensen.

axi

Inkoopbeheer

 

Inkoopbeheer stroomlijnt en verbetert het inkoopproces van organisaties significant van begin tot einde. Bestelaanvragen kunnen in hetzelfde platform beoordeeld en volledig opgevolgd worden tot en met de bijbehorende facturatie en dit in vergelijking met het integrale budget voor een totale controle op het volledige inkoopproces.

axi

Contractbeheer leveranciers

 

Door het centraliseren van contracten kunnen organisaties het aantal (vaste) leveranciers gaan inperken. Op die manier is het mogelijk om kostenbesparingen door te voeren en kortingen te onderhandelen.

Contractbeheer waarschuwt wanneer een contract ten einde loopt. Zo is er minder kans op ongewenste verlengingen of dubbellopende contracten binnen uw organisatie en worden alle contracten in een oogopslag inzichtelijk gemaakt.

Beoordelingen verlopen hierbij helemaal digitaal, waardoor de verwerkingsflow aanzienlijk korter wordt en arbeidsintensief papierwerk overbodig wordt.

axi

Magazijn- & voorraadbeheer

 

Zowel voorraad voor de interne werking als voor de hoofdactiviteit van organisaties, kan overzichtelijk worden bijgehouden in deze module. Aan de hand van e-leverbonnen en e-facturatie worden de voorraden daarbij automatisch up-to-date gehouden.

axi

e-commerce

 

Dankzij het digitaal aanmaken van inkooporders, kunnen verschillende orders worden gecombineerd en wordt een snellere verwerking gegarandeerd. De bestellingsflow wordt hierdoor aanzienlijk efficiënter en arbeidsintensief papierwerk wordt hierbij overbodig.

axi

Punch-out catalogi

 

Werknemers kunnen via deze module bestellen in de webshop van de leverancier. Deze webshop of ‘punch-out cataloog’ kan onder andere ingericht worden volgens de gewenste branding en een aangepast aanbod per team bijvoorbeeld. Aparte bestellingen worden nadien zoveel mogelijk gebundeld tot een groot e-inkooporder per leverancier.

axi

e-facturatie

 

Dankzij het digitaal ontvangen, beoordelen, verwerken, aanmaken en versturen van facturen wordt een snellere verwerking gegarandeerd en kunnen betaaltermijnen beter worden gerespecteerd. De facturatieflow wordt hierdoor aanzienlijk korter en arbeidsintensief papierwerk wordt overbodig.

axi

Projectbeheer

 

In de module Projectbeheer, kan de eindgebruiker onder andere consultancy projectwerk of uitzonderlijke, eenmalige gebeurtenissen zoals een verhuis of herinrichting van kantoren van begin tot einde in detail opvolgen.

De module is volledig geïntegreerd in Financials & Budgeting en Purchase To Pay om zo in één volledige overview budget, bestellingen en facturen of contracten, geboekte uren en uitgaande facturen doeltreffend te kunnen inzien, vergelijken en opvolgen. Daarbij is er ook de mogelijkheid om een hoofdproject met subprojecten aan te maken om zo het budget nog beter te kunnen managen.

axi

Afschrijvingen van vaste activa

 

Vaste activa kunnen manueel of automatisch worden aangemaakt. Bovendien is het mogelijk om ook de berekeningen voor de afschrijvingen automatisch te laten lopen en kunnen verschillende afschrijvingsschema’s tegelijkertijd lopen.

axi

Control center

 

In het control center kan de administrator onder andere gebruikers aanmaken, hen rollen toekennennotities toevoegenworkflows opzetten, en de lay-out van documenten beheren.

In deze module wordt ook het autorisatie- (administrator, full, read-only) en authenticatieproces volledig ingesteld, met mogelijkheid tot automatisch herkennen en inloggen.

Vraag een persoonlijke demo aan

 

Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op

Ontdek hoe organisaties hun inkoopprocessen optimaliseren en groeien met AXI Purchase to Pay

AXI referentie Mondriaan
Case

Mondriaan verhoogt inkoop efficiency door samenwerking

Mondriaan is een instelling voor geestelijke gezondheidszorg in Zuid-Limburg met ca. 37 locaties. De GGZ instelling heeft haar bestaande losstaande softwaresystemen voor financiën, inkoop en logistiek vervangen door één geïntegreerde oplossing in de vorm van het AXI softwarepakket. Voor haar inkoopactiviteiten neemt Mondriaan deel aan het A59 inkoopsamenwerkingsverband. Hiermee worden de krachten op tactisch inkoopvlak, operationele inkoop en functioneel applicatiebeheer gebundeld.

AXI referentie GGZ Breburg
Case

GGz Breburg kiest voor inkoopsamenwerking

Voor de inkoop werkt GGZ Breburg intensief samen met tal van andere GGZ instellingen. Er wordt gebruik gemaakt van een gezamenlijk inkoopsysteem dat via het facilitair bedrijf FacZo wordt aangeboden. Alle op FacZo aangesloten GGZ instellingen maken gebruik van de AXI Purchase to Pay oplossing.

Hulpbehoevende
Case

De Viersprong

De hooggespecialiseerde GGZ organisatie de Viersprong werkt voor haar inkoop samen met vijf andere GGZ instellingen. Hiervoor gebruiken zij de AXI Purchase to Pay cloud oplossing.

AXI referentie De Kamer
Case

De Kamer beheert haar aankopen met AXI software

De Belgische Kamer van Volksvertegenwoordigers heeft het aankoop- en vooraadbeheer gemoderniseerd via de inzet van AXI Purchase to Pay.