Customer case - jessa ziekenhuis - AXI
29/12/2022

Jessa Ziekenhuis optimaliseert haar digitale werkplek met het M365 platform

Efficiënt, productief en veilig werken, beter samenwerken en communiceren en uiteindelijk een grotere tevredenheid bij medewerkers en cliënten realiseren, … het zijn enkele voordelen van het opzetten van een moderne digitale werkplek. Ook bij het Jessa Ziekenhuis hebben ze dat begrepen en zetten ze er meer en meer op in. AXI, dat meer dan honderd zorginstellingen begeleidt met de implementatie en optimalisatie van hun digitale werkplek, ondersteunde Jessa Ziekenhuis in dit project. Benieuwd hoe zij hun werkplek optimaliseerden?

 

 

Wildgroei in Microsoft Teams vermijden

 

In 2020 startte het Jessa Ziekenhuis, het op één na grootste ziekenhuis van Limburg, met de uitrol van het M365 platform zodat medewerkers via een gecentraliseerde digitale werkplek efficiënt kunnen werken en zich kunnen focussen op de essentie - de zorg.

 

Toen Microsoft Teams werd uitgerold, botsten ze echter al snel op één van de grootste pijnpunten: ‘hoe houden we het gebruik van MS Teams onder controle en actueel’? Het ziekenhuis telt duizenden medewerkers en enkele honderden Teams-gebruikers. Als iedereen een team aanmaakt, ontstaat er al snel een wildgroei. De interne ict-dienst kreeg tal van vragen over de applicatie, gebruikers, opleidingen, … waardoor een goede tijdsbesteding in het gedrang kwam.

Team Governance Applicatie van AXI

 

AXI implementeerde als antwoord op de wildgroei in MS Teams bij Jessa Ziekenhuis de Team Governance Applicatie, inclusief enkele extra requirements die het ziekenhuis zelf had vooropgesteld. Het bezorgde hen volgende voordelen:

 

  • Beheer levenscyclus van Teams
  • Automatische aanmaak kanalen (naargelang het type team)
  • Archivering (met zoekfunctionaliteit)
  • Opladen van reeds aangemaakte teams in de tool
  • Datamigratie (tussen verschillende teams maar ook tussen lokale storage en Teams) via ShareGate
  • Opvolging van gedeelde content (al dan niet met externen) via ShareGate
  • Follow-up controle voor team-owners: team-owners kunnen aangesproken worden op hun teams, via de achterliggende beheersbare lijst.

 

Het feit dat de applicatie ook met terugwerkende kracht werkt, was een aangenaam voordeel voor het ziekenhuis. AXI migreert hiervoor de al aangemaakte teams in de applicatie.

customer case - jessaziekenhuis - AXI
Het resultaat?

De interne ICT-dienst krijgt veel minder gebruikersvragen en kan zich focussen op andere projecten en gebruikers werken nu efficiënter.

AXI ontzorgt de zorg

Als strategische partner in de zorg biedt AXI tal van oplossingen en diensten aan. Het inrichten en optimaliseren van uw digitale werkplek is daar één van. AXI is geen onbekende in de ziekenhuiswereld en wenst zich verder te ontplooien als dé partner voor het uitrollen van een succesvolle digitale werkplek met oog voor een individuele adoptie, governance en optimale tijdsefficiëntie zodat men zich ‘zorgeloos’ op de zorg kan focussen.

Over Jessa Ziekenhuis

Jessa Ziekenhuishet op één na grootste ziekenhuis van Limburg biedt als referentieziekenhuis een ruim aanbod aan innovatieve & hoogkwalitatieve geneeskunde en patiëntenzorg, in samenwerking met de partnerziekenhuizen in het netwerk Zuid-West Limburg.

 

Voortdurende kwaliteitsverbetering, innovatie en het verhogen van efficiëntie zijn belangrijke middelen om de doelstellingen te bereiken en een koploper in de sector te zijn. Daarbij voert het Jessa Ziekenhuis een innoverend beleid om de beste artsen en medewerkers aan te trekken en te behouden met behulp van een motiverend werkklimaat.