AXI digitaliseert het bestelproces en de keukenaansturing bij Julia's

Retail
11 februari 2020
NS Stations introduceert Julia's 2.0.: een nieuwe versie van de stationswinkels. Met de inzet van een digitaal bestelproces met keukenaansturing en de ingebruikname van digitale bestelzuilen.

Het eerste vernieuwde filiaal opende op 2 december 2019 zijn deuren op station Rotterdam Centraal. Om de reiziger sneller te bedienen, wordt de stationwinkel digitaal aangestuurd. 

De digitale keukenaansturing werkt sneller voor de reiziger en het personeel

In haar streven om sneller en efficiënter te werken, schakelt NS Stations alsmaar meer technologie in. ’Julia’s op station Rotterdam Centraal is een compleet nieuwe winkel. Deze winkel is niet alleen anders door het vernieuwde interieur en de ingebruikname van digitale bestelzuilen; ook het bestelproces is geoptimaliseerd. Dit nieuwe bestelproces zorgt ervoor dat de reiziger nog sneller zijn pasta mee kan nemen.’, legt Saskia Willems, Project Manager bij NS Stations, uit. 

Saskia Willems: ‘Het nieuwe bestelproces biedt niet alleen voordelen voor de reizigers maar ook voor het personeel. Bestellingen aan de bestelzuil of via de kassa zijn direct zichtbaar op het digitaal scherm van de order picker. De bestelling wordt meteen doorgezet naar de kok via het keukenscherm. Op het klantenscherm ziet de klant wanneer zijn maaltijd klaar is.’

What’s next?

De invoering van het nieuwe concept op station Rotterdam is een proef. Willems: ‘Hieruit moet blijken of het nieuwe bestelproces goed aanslaat bij de klant en de medewerkers en wat we mogelijk nog kunnen verbeteren. Als het concept in de smaak valt, willen we Julia’s 2.0 ook uitrollen naar de andere zeventien stationwinkels. 

Meer weten? Contacteer Mike Snepvangers