AXI Retail Cloud Suite roadmap 2022

De nieuwste omnichannel retail oplossingen. Snel uitgerold.

Header logo

Gebruiksgemak. Continue doorontwikkeling. Perfecte integratie.

 

Door de jaren heen is AXI's Retail Cloud Suite meegegroeid met AXI én haar klanten. Vandaag hebben we een stevig omnichannel platform opgebouwd en kijken we samen naar de toekomst.

 

Onze ambities zijn niet mis te verstaan: Blijven aansluiten op de wensen van onze gebruikers door continue verbeteringen en ontwikkelingen door te voeren. Dat realiseren we door een goede focus te houden op zowel de korte als de lange termijn.

 

Klanten kiezen met AXI en haar AXI Retail Cloud Suite voor een onderbouwd en duurzaam partnership.

Aansluiten op de wensen van klanten en prospects​

 

De incrementele verbeteringen realiseren we door het frequent uitbrengen van minor & big releases. Op die manier blijven we onze klanten ontzorgen en voorzien we hen van toegevoegde waarde om hun business processen steeds beter uit te voeren.

 

De functionele verbeteringen geven onze klanten meer inzicht en meer gemak. Hierbij zorgen we ervoor dat onze software voldoet aan de lokale en de internationale wetgeving. Functionele verbeteringen voeren we 4 keer per jaar uit.

Aansluiten op de nieuwste trends in de markt

Hiervoor bieden we de AXI Retail Cloud Suite aan in een flexibel en schaalbaar Function-as-a-Service model. Zo stellen we retailers in staat om snel in te spelen op de veranderingen in hun business. ​

We investeren in de architectuur van de core van onze oplossing: We maken het transparanter door alle services aan te bieden via één publiek portaal, de AXI API-gateway. ​

 

Via dit AXI platform bieden we nieuwe REST API's zodat omnichannel retailers hun interne en externe applicaties, platformen, services en bronnen zoals mobile, social, cloud en big data perfect kunnen integreren in hun retail ecosysteem.

AXI Retail Cloud Suite Roadmap
Een beknopt overzicht

AXI Retail Cloud Suite roadmap 2022

Ontdek hieronder kort & bondig hoe onze klanten perfect kunnen inspelen op de laatste trends in de markt dankzij het gebruik van de AXI Retail Cloud Suite.

TREND 1

 

Medewerkers willen mobieler en efficiënter kunnen werken. Logistieke- en verkoopprocessen worden ondersteund door uitgebreide HHT functionaliteiten.

 

AXI Roadmap - We ondersteunen zoveel mogelijk winkelprocessen met de HHT app en iedere maand wordt dat beter en uitgebreider.

 

Ook PIN-terminals zijn met de SoftPOS en iDEAL QR volledig verleden tijd. Betalingen kunnen eenvoudig en op iedere gewenste plek worden afgerond. 

 

Kortom, het AXI Retail Cloud Suite Platform is compleet ‘mobile empowered’.

TREND 2

 

Klanten bestellen steeds meer online. Corona heeft Click&Collect een groeispurt gegeven.

 

AXI Roadmap - Met Click &Collect en Ship-from-Store kunnen we onze retailklanten laten inspelen op de belangrijke trend ‘store micro fulfillment center’.

 

Dit draagt bij aan de duurzaamheidsstrategie van retailers en merken en zorgt ook voor snellere leveringen.

TREND 3

 

Retailers willen flexibel zijn en steeds meer zelf kunnen doen vanuit hun omnichannel IT landschap.

 

AXI Roadmap - We zien dat de klant steeds meer zelf wil doen en dat betekent dat we goed moeten kijken hoe we het proces ondersteunen. We ontwikkelen niet alleen services om het winkelpersoneel handiger te laten werken maar doen dit ook voor de consument of klant van onze retailklant of het merk.

 

Hierdoor gaat substantieel meer tijd naar A/B Testing en dienen we de perfecte UX te kunnen bieden om alle business processen optimaal te ondersteunen.

TREND 4

 

Retailers willen gebruik maken van de nieuwste innovaties & features en up-to-date blijven om zo hun concurrenten voor te blijven.

 

 

AXI Roadmap - Op technologisch vlak verandert er veel op korte tijd en daarmee ook de (door)ontwikkeling van onze services en producten.

 

Om snel te anticiperen bieden we onze klanten vaker updates aan zodat ze optimaal kunnen profiteren van de nieuwste technologische ontwikkelingen.
 

TREND 5

 

‘Customers become Cashiers’.  Klanten willen hun producten op een verschillende manier kunnen afrekenen waardoor de retailer verschillende check-out flavours aan de klant moet kunnen aanbieden. 

 

AXI Roadmap - Er is geen ‘one size fits all’ daarom ontwikkelen we onze oplossingen en services zo flexibel mogelijk zodat retailers en hun klanten via ieder afrekenproces optimaal ondersteund worden. Denk hierbij aan de Hybride Self-Checkout: De kassa check-out wisselt in een fractie van een seconde van een traditionele lijnkassa naar een self-checkout. Ook de bestelzuil kan via de bestaande services aangeboden worden. 

 

Doordat de AXI Retail Cloud Suite deels als microservice architectuur wordt aangeboden is een echte ‘headless’ check-out mogelijk. De winkelformule Okay van Colruyt maakt gebruik van de AXI Retail Cloud Suite services die het mogelijk maken om een kassièreloze winkel op te zetten die 24/7 open is.

TREND 6

 

Retailers willen internationaal groeien en profiteren van kansen in het buitenland.

 

AXI Roadmap - Voor veel retailers en merken is internationalisering een belangrijke ambitie. 

 

Dat de AXI Retail Cloud Suite vanaf nu ook conform is met de Duitse wetgeving, kadert in onze strategie en die van onze klanten. We zien cross-border commerce als een belangrijke trend. Onze klanten zoeken expansie en beperken zich niet tot de landsgrenzen.

 

Ook in Frankrijk zijn er wettelijke verplichtingen die AXI reeds onderzocht heeft. Bovendien kunnen we beroep doen op onze partner die voor ons de wettelijke ontwikkelingen in de gaten houdt. Als één van onze klanten of prospects winkels opent in Frankrijk of Duitsland, kunnen we die perfect ondersteunen. Al jaren is de AXI Retail Cloud Suite een bepalende, sterke speler in de Benelux op het gebied van omnichannel Point of Sales en wordt door deze investering extra relevant.