ICT services

Managed ICT services. Op maat van uw organisatie

Met onze managed ICT services richten we ons op de optimalisatie, het beheer en de beveiliging van workplace, datacenter en netwerkomgevingen. Dit doen we voor grote en middelgrote organisaties. We maken glasheldere afspraken die we samen vastleggen in een service level agreement, op maat van uw organisatie. Kenmerkend is onze persoonlijke service. We denken oplossingsgericht en plaatsen uw ambities, doelstellingen en uitdagingen in een ruimer, toekomstgericht perspectief. 

We werken volgens de internationale outsourcing standaard ISAE 3402

Dat we informatiebeveiliging heel belangrijk vinden, wordt bevestigd door de ISAE 3402 type II kwaliteitsverklaring, die we eind 2017 behaalden. De kwaliteitsverklaring toont aan dat de door AXI ingerichte beheersprocessen daadwerkelijk uitgevoerd worden. Bovendien geeft de onafhankelijke audit aan u de zekerheid dat de services voldoen aan strenge beveiligingscontroles. U kunt inzage in het rapport aanvragen via support@axi.be of support@axi.nl.

Onze managed ICT services
Ontdek wat AXI voor u kan betekenen.
Migratie naar Office 365

Een goede voorbereiding is het halve werk. In overleg bepalen we de migratiestrategie en werken we het migratieplan uit. We denken na over de integratie met on-premise systemen en zorgen voor de opschoning van de huidige omgeving. Doordat we goede kennis hebben van de mogelijkheden en de beperkingen van het Office 365 en Azure platform kunnen we u perfect adviseren op het vlak van: werken in een hybride omgeving, het verbinden van uw bestaande Exchange omgeving met Office 365 accounts, keuze van het juiste supportplan, export van archieven, beperkingen op het vlak van retentietijd van berichten, back-up in de cloud, ondersteunde features, en zoveel meer. Om de hobbels voorafgaand aan de migratie te tackelen, bieden we u een cloud readiness assessment aan. 

Office 365 beheer

Met onze AXI365 Services voorkomt u risico's op het vlak van beschikbaarheid, veiligheid, performantie en functionaliteit. De managed workplace solution omvat: implementatie- en integratie services, enterprise level security, advanced threat protection, authentication services, change management, workplace capacity analytics en capacity planning, performance tuning, monitoring & reporting en het volledige lifecycle management. Onze servicedesk beantwoordt de technische en functionele vragen. Daarnaast geven wij u inzicht in de gebruikte Office 365 licenties en krijgt u helder advies hoe u deze optimaal kunt inzetten.

Device as a Service

Met het DaaS programma van AXI bieden we workplace oplossingen aan op basis van maandelijkse facturatie. Het DaaS programma ontzorgt uw organisatie maximaal gedurende de volledige life cycle van uw end user devices zoals desktops, laptops en tablets. Inclusief: onboarding, user management & user care, connectivity, security, change management, monitoring en reporting, continuous improvement, asset management, logistiek en support.

Managed private cloud

Voor uw bedrijfskritische applicaties bieden we goed beveiligde private cloud services aan, gehost in onze Belgische en Nederlandse Tier3 datacenters. We leveren de flexibiliteit en schaalbaarheid van cloud op een 100% dedicated infrastructuur. Met garantie op beschikbaarheid en performantie. Als klant betaalt u naar gebruik. De kwaliteit van onze managed cloud services wordt geborgd door een service level agreement op basis van ITILv3. De ondersteunde operating systemen zijn Windows, Linux en AIX. Hypervisor opties zijn VMware, Oracle VM en Hyper-V. 

Beheer van on-premise en hybrid data centers

Voor het beheer van uw on-premise en hybrid data center bieden we managed IT services. Met duidelijke afspraken die we samen vastleggen in een service level agreement. Tegen een maandelijkse kost, zonder verrassingen. We verzorgen het centraal beheer, inclusief: event management, incident management, problem management, patch en release management, installatie van antivirus en antimalware, capacity management, security management, storage management, availability management en configuration management. Dit doen we voor Windows, Linux en AIX omgevingen, met gebruik van de Hypervisor opties VMware, Oracle VM en Hyper-V of bare-metal.

Backup as a Service

U streeft naar een verbeterde bedrijfscontinuïteit, goede schaalbaarheid en lagere operationele kosten? Een stevige en effectieve backup policy uitwerken in een hybride omgeving biedt voordelen. Als expert helpen we bij de uitwerking van een hybride backup oplossing die on-premises hardware voor lokale backup combineert met een externe backup oplossing in de AXI Cloud, Microsoft Azure of AWS. Met AXI Backup as a Service kunt u de operationele risico's inperken door de verantwoordelijkheid voor de backup kwaliteit toe te vertrouwen aan AXI experts. U heeft geen eigen personeel meer nodig voor het beheren van de backup.

Beheer van het Wifi-netwerk

Onze netwerk services beperken zich niet tot advies, ontwerp, optimalisatie en inrichting van draadloze netwerkomgevingen met switches, routers en access points. Met onze managed wireless services staan we in voor het end-to-end beheer van uw Wifi-netwerk. Met aandacht voor beveiliging, identity & acces management, Single Sign on, access rights en compliance. Voor de inrichting en de beveiliging van het draadloze netwerk gebruiken we primair de productlijnen van Aruba Networks, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise.

Managed Security Services

Security staat bovenaan de bedrijfsagenda. Om uw gebruikers en uw data te beschermen tegen gerichte aanvallen, biedt AXI diepgaand advies en managed security services aan. De services richten zich op de beveiliging van het volledige netwerk, web security, applicaties en access control. 

Service level agreements: duidelijke afspraken, uitstekende dienstverlening

Als klant wilt u weten hoe onze dienstverlening werkt. In onze Service Level Agreements leggen we duidelijk vast wat we samen hebben afgesproken op het vlak van dienstverlening en service levels, tarieven, beschikbaarheid en performantie, beveiliging, rapportage, exit strategie en sancties. Onze werkwijze is transparant. Onze managed services-klanten kunnen alle service level afspraken en service gerelateerde processen zoals configuration management, incident management en change management mobiel opvolgen via een handige app.

Een persoonlijke aanpak en korte lijnen 

U wilt direct geholpen worden met kennis van zaken? Net om die reden werken we met gespecialiseerde teams en hanteren we korte lijnen. Als managed services-klant krijgt u een service level manager, een service operations manager en een change manager toegewezen. U ontmoet hen regelmatig tijdens de geplande overlegmomenten: bij u op locatie.

In vier stappen naar een user-centric Office 365 omgeving

Microsoft Office 365 is het platform bij uitstek om de productiviteit, efficiëntie en samenwerking in uw organisatie te verhogen. 
Er is meer dan Word, Excel en Outlook. Ontdek samen met AXI hoe uw medewerkers efficiënter kunnen werken door tijdrovende processen te stroomlijnen en te automatiseren. Kies voor slim documentbeheer met SharePoint Online. Krijg heldere inzichten met Power BI. Integreer naadloos alle O365 applicaties en services met Teams, de hub voor uw communicatie, samenwerking en projectplanning.

Ontdek hier de weg naar een user-centric O365 omgeving

Franchiseorganisatie Intergamma betrouwt op AXI als cloud partner

In het kader van de modernisering van de centrale backoffice infrastructuur voor de AXI RS kassasystemen, heeft doe-het-zelf specialist Intergamma gekozen om deze onder te brengen in de AXI Cloud te Aalsmeer met een 24-7 managed cloud service.

Meer weten?

Contacteer ons via +32 3 860 40 00

Onze referenties