AXI Purchase to Pay

Een organisatiebrede controle op het volledige inkoopproces

De Purchase to Pay software van AXI assisteert al uw vestigingen en afdelingen bij het stroomlijnen en automatiseren van uw inkoopprocessen van bestelaanvraag tot en met betaling. AXI biedt een end-to-end oplossing op het gebied van inkoop, voorraadbeheer, contractmanagement, leveranciersmanagement en digitale factuurverwerking.

Solide modules als bouwstenen voor een gezonde en toekomstbestendige organisatie

Onze modules vloeien naadloos in elkaar over en kunnen bovendien eenvoudig gekoppeld worden met uw operationele systemen en andere financiële of inkoop software. Apart of samen, in de cloud of on premises, via computer, tablet of smartphone, volgens uw behoeftes en wensen.

Inkoopbeheer

Inkoopbeheer stroomlijnt en verbetert het inkoopproces van organisaties significant van begin tot einde. Bestelaanvragen kunnen in hetzelfde platform beoordeeld en volledig opgevolgd worden tot en met de bijbehorende facturatie en dit in vergelijking met het integrale budget voor een totale controle op het volledige inkoopproces.

Contractbeheer leveranciers

Door het centraliseren van contracten kunnen organisaties het aantal (vaste) leveranciers gaan inperken. Op die manier is het mogelijk om kostenbesparingen door te voeren en kortingen te onderhandelen.

Contractbeheer waarschuwt wanneer een contract ten einde loopt. Zo is er minder kans op ongewenste verlengingen of dubbellopende contracten binnen uw organisatie en worden alle contracten in een oogopslag inzichtelijk gemaakt.

Beoordelingen verlopen hierbij helemaal digitaal, waardoor de verwerkingsflow aanzienlijk korter wordt en arbeidsintensief papierwerk overbodig wordt.

Magazijn- & voorraadbeheer

Zowel voorraad voor de interne werking als voor de hoofdactiviteit van organisaties, kan overzichtelijk worden bijgehouden in deze module. Aan de hand van e-leverbonnen en e-facturatie worden de voorraden daarbij automatisch up-to-date gehouden.

e-commerce

Dankzij het digitaal aanmaken van inkooporders, kunnen verschillende orders worden gecombineerd en wordt een snellere verwerking gegarandeerd. De bestellingsflow wordt hierdoor aanzienlijk efficiënter en arbeidsintensief papierwerk wordt hierbij overbodig.

Punch-out catalogi

Werknemers kunnen via deze module bestellen in de webshop van de leverancier. Deze webshop of ‘punch-out cataloog’ kan onder andere ingericht worden volgens de gewenste branding en een aangepast aanbod per team bijvoorbeeld. Aparte bestellingen worden nadien zoveel mogelijk gebundeld tot een groot e-inkooporder per leverancier.

e-facturatie

Dankzij het digitaal ontvangen, beoordelen, verwerken, aanmaken en versturen van facturen wordt een snellere verwerking gegarandeerd en kunnen betaaltermijnen beter worden gerespecteerd. De facturatieflow wordt hierdoor aanzienlijk korter en arbeidsintensief papierwerk wordt overbodig.

Projectbeheer

In de module Projectbeheer, kan de eindgebruiker onder andere consultancy projectwerk of uitzonderlijke, eenmalige gebeurtenissen zoals een verhuis of herinrichting van kantoren van begin tot einde in detail opvolgen.

De module is volledig geïntegreerd in Financials & Budgeting en Purchase To Pay om zo in één volledige overview budget, bestellingen en facturen of contracten, geboekte uren en uitgaande facturen doeltreffend te kunnen inzien, vergelijken en opvolgen. Daarbij is er ook de mogelijkheid om een hoofdproject met subprojecten aan te maken om zo het budget nog beter te kunnen managen.

Afschrijvingen van vaste activa

Vaste activa kunnen manueel of automatisch worden aangemaakt. Bovendien is het mogelijk om ook de berekeningen voor de afschrijvingen automatisch te laten lopen en kunnen verschillende afschrijvingsschema’s tegelijkertijd lopen.

Control center

In het control center kan de administrator onder andere gebruikers aanmaken, hen rollen toekennen, notities toevoegen, workflows opzetten, en de lay-out van documenten beheren.

In deze module wordt ook het autorisatie- (administrator, full, read-only) en authenticatieproces volledig ingesteld, met mogelijkheid tot automatisch herkennen en inloggen.

Ontdek hoe organisaties hun inkoopprocessen optimaliseren en groeien met AXI Purchase to Pay.

Reinier van Arkel kiest voor inkoopsamenwerking met behoud van flexibiliteit

Health
Purchase to Pay software
Nederland

GGz Breburg kiest voor inkoopsamenwerking

Health
Purchase to Pay software
Nederland

Mondriaan verhoogt inkoopefficiency door samenwerking

Health
Purchase to Pay software
Nederland

De Kamer beheert haar aankopen met AXI software

Public
Purchase to Pay software
België

GGZ WNB werkt met AXI Purchase to Pay

Health
Purchase to Pay software
Nederland

GGZ Oost Brabant is initiatiefnemer van inkoopsamenwerking binnen de GGZ markt

Health
Purchase to Pay software
Nederland