NRF - The Big Show 2019

Retail
01 maart 2019
Samen met partners en klanten heeft AXI zich van 11 tot en met 15 januari 2019 laten inspireren op NRF in New York.

Samen met partners en klanten heeft AXI zich van 11 tot en met 15 januari 2019 laten inspireren op NRF in New York.
Opvallend is dat self-service kassa's steeds meer aandacht krijgen. Op deze trend zet AXI al enige tijd stevig in. Willem Bless, account manager retail. 'Leuk om te merken dat ook de Nederlandse retailers hier veel belangstelling voor hebben'.
Tussen de grote tech bedrijven zoals Microsoft, SAP en Zebra stonden er ook veel nieuwe partners van AXI. Zo trok de booth van SES-imagotag veel aandacht met haar mooie Electronic Shelf Labels en digital signage oplossingen. Bless verduidelijkt: 'Dit jaar zetten we stevig in op de koppeling van de ESL oplossing van SES-imagotag met de backoffice van AXI RS en met de kassaloze checkout.'

Gespot in de winkelstraten in New York

Willem Bless: 'Naast mijn bezoek aan NRF ging ik op ontdekkingstocht in de winkelstraten van New York. Naast het gebruik van nieuwe retail-tech oplossingen, hebben trendsettende retailers meer en meer oog voor personalisatie. Zo zag ik mooie praktijkvoorbeelden bij Converse en Nike waar je je eigen schoen kunt ontwerpen.'
Opvallend is de trend 'van bezit naar gebruik' waarbij steeds minder waarde wordt gehecht aan bezit van gebruiksgoederen en steeds meer waarde aan duurzaamheid, betaalbaarheid en ontzorging. Meer en meer retailers spelen hier op in door producten te verhuren en bijkomende diensten aan te bieden.

Willem Bless - Account manager Retail @AXI