Retailketens

AXI maakt retailers klaar voor de toekomst


AXI zorgt ervoor dat retailketens snel kunnen inspelen op de grote veranderingen die de retailbusiness ondergaat. Wij stellen retailers in staat om omnichannel te worden, de klantenbinding te versterken, betere beslissingen te nemen en efficiënter te werken. Onze portfolio verbindt e-commerce met de fysieke winkel en wordt continu vernieuwd en uitgebreid op basis van de input van gebruikers en trends in de retailmarkt.

Met onze aanpak kunt u als retailer wendbaar inspelen op veranderingen

Het ontwikkelen van software die aansluit bij de bedrijfsprocessen en USP's van de retailer is onze kracht. We werken agile, met korte lijnen, scherpe prioritering en iteratief. Samen met de klant. Met een mix van youngsters en ervaren professionals brengen we dream teams op het veld. Daarbij kiezen we bewust voor vaste klantteams, waardoor we efficiënt kunnen samenwerken en aan een half woord genoeg hebben. De ontwikkeling van nieuwe retail producten en complexe projecten brengen we altijd tot een goed einde.

De nieuwste omnichannel retail oplossingen. Snel uitgerold
Met onze omnichannel retail oplossingen stellen we retailers in staat om flexibel mee te bewegen met de trends in de markt en de interne ontwikkelingen binnen de retailorganisatie.
Omnichannel Point of Sale

Gebruiksgemak, continue doorontwikkeling, perfecte integratie met uw webshop zijn de sleutelwoorden van onze cloud based AXI RS oplossing. Voor de winkelkassa bieden we volgende varianten aan: non-food checkout, supermarkt checkout, horeca checkout, mobile POS op PDA en mobile POS op smartphone. Wilt u de consument empoweren? Ook daarvoor bieden we tal van oplossingen aan: self-checkout, self order kiosk, selfscan en 'tap and go' op smartphone.
AXI RS is geschikt voor een groot aantal branches, waaronder supermarkten, bouwmarkten, tuincentra, warenhuizen, fashion retailers, telecom retailers en horeca.

Meer weten

Centraal productbeheer met inRiver PIM

In een omnichannel architectuur speelt Product Master Data Management een cruciale rol. Het is immers belangrijk dat de productinformatie over alle verkoopkanalen heen gelijk is. Om efficiënt te werken, is het aan te raden om alle productinformatie op één centrale plek te beheren: in een product information management oplossing. AXI is een implementatiepartner van inRiver PIM, één van de marktleiders. De webbased oplossing inRiver is snel te implementeren, flexibel en makkelijk in gebruik. Een team van expert consultants verzorgt de complete implementatie.

Een bewezen omnichannel architectuur

Eén bron van waarheid. Daar zijn onze retailoplossingen op gebaseerd. Dit realiseren we via single point of truth services. Alle business logica zit verpakt in RESTful APIs, die eenvoudig te integreren zijn in ieder omnichannel landschap.

Financiële administratie voor franchisers en hoofdkantoor

Talrijke retailers beheren hun financiële administratie in AXI Financials. Zowel voor de administratie in het retail hoofdkantoor als in die van de winkels van franchisenemers is de AXI oplossing een aanrader.

Meer weten

Meer grip op uw inkoopcontracten via GRIP

GRIP is het softwarepakket voor het managen van inkoopcontracten en inkoopcondities. GRIP helpt om uw inkoopcontracten te beheren en de opbrengsten uit bonussen e.d. door te rekenen. Met facturatie, prognoses en analyses ondersteunt het pakket de sturing en besluitvorming. Ideaal voor iedere retailer met een groot aantal leveranciers en condities.

Bezoek de GRIP website

Beoordeel uw winkels en hun uitstraling met SPECTO

Met de app SPECTO kunnen regiomanagers de kwaliteitsmetingen zeer visueel uitvoeren. Beeld, spraak en tekst kunnen 'on the fly' worden toegevoegd waardoor alle opmerkingen en to-do's inzichtelijk worden gemaakt. Via het online portaal kunnen alle belanghebbenden het winkelgebeuren opvolgen en beheren. SPECTO zorgt voor duidelijkheid en uniformiteit.

Agile software ontwikkeling

Om vlot te kunnen blijven inspelen op alle veranderingen, dienen retailers soepel te zijn. Agile software ontwikkeling is een belangrijk hulpmiddel om elke dag een stukje verder toe te werken naar uw bedrijfsdoelstellingen. Onze retailklanten ervaren de samenwerking met onze Scrum teams als motiverend en inspirerend. De softwareoplossingen bouwen we in moderne technologie: HTML, JavaScript, jQuery, RESTful web services en .NET. Met gebruik van slimme tools zoals Oracle APEX, AngularJS, Jasper Reports, Xamarin, Ionic en Azure DevOps Server.

Retail Intelligence

Onze BI consultants kunnen uw managers helpen om betere beslissingen te nemen. Door kassatransacties mee te ontsluiten, kunt u beter sturen. Voor wie een slag dieper wil gaan, kunnen we machine learning algoritmes en R (een softwarepakket en programmeertaal ontwikkeld voor statistiek en data-analysedoeleinden) toepassen. Dit stelt u in staat om meer voorspellende statistiek te bedrijven. Bijvoorbeeld om logistieke processen te verbeteren of hardlopers te voorspellen.

Screenshot Omzet per winkel

We testen de nieuwste technologieën. Grondig. Samen met de retailer

AXI ondersteunt de digitalisering van de retailsector. We analyseren de nieuwste trends en voeren samen met grote retailers talrijke innovatieprojecten uit. Onze medewerkers krijgen de tijd om nieuwe technologieën te leren kennen. Samen met klanten en partners worden Proof of Concepts uitgewerkt rond de inzet van visual recognition, augmented reality, blockchain, machine learning, self checkout, beacons, chatbots, electronic shelf labels en andere digitale innovaties in de retail. De 'lessons learned' worden aan een talrijk publiek gepresenteerd tijdens de Retail Innovation Summits.

'We gaan de komende jaren op zoek naar uitbreiding en groei in de food. Mooi is dat een nieuwe keten aansluiten in het AXI RS pakket heel eenvoudig is. Als we een formule vinden, hebben we die dus straks heel vlot geïntegreerd in onze omgeving.' 

Allan Henrich, CEO van Lagardère Travel Retail

Lees meer

Wij ontzorgen uw retailproces

De omnichannel retail oplossingen van AXI draaien in de cloud met de mogelijkheid om betalen naar rato van het gebruik.

  • Om de beschikbaarheid van uw retail operatie te waarborgen, bieden we full support aan, inclusief eerstelijns- en tweedelijns support.
  • Onze ervaren servicedesk consultants zijn bereikbaar tijdens de weekdagen, maar uiteraard ook op koopavonden en in de weekends.
  • Om incidenten te voorkomen en tijdig op te vangen, bieden we 24 op 7 monitoring van de kassaomgeving en de centrale server omgeving aan.
  • Onze datacenters in Nederland en België zijn ISAE3402 gecertificeerd.
  • Achter de schermen wordt de AXI RS oplossing continu geoptimaliseerd, zonder dat uw online en offline verkoopkanalen er enige hinder van ondervinden. 

De tien trends in supermarkt retail

Lees ons eBook over de supermarkt in 2025. Welke 10 trends signaleren we en hoe kunnen we u helpen om daar op in te spelen?

Download het eBook

'In samenwerking met AXI hebben we de Fiets Reparatie Module ontwikkeld. Er wordt een offerte aangemaakt waardoor de klant een prijsopgave krijgt én de reparatie in de kassa geregistreerd wordt. Benodigde onderdelen worden direct op de bestellijst geplaatst. Na het uitvoeren van de reparatie wordt vanuit de offerte de factuur opgebouwd. De klant krijgt automatisch een sms als de fiets gereed staat.'

Pol Ramos, District Manager bij NS Stations

Lees meer

Onze referenties