Informatiesessie: Hoe als overheid inspelen op de eisen van de netwerk-samenleving?

17 Dec

Informatiesessie: Hoe als overheid inspelen op de eisen van de netwerk-samenleving?

Brussel, België

We leven in een netwerkmaatschappij waarin de burger hoge verwachtingen stelt aan de overheid. Dat vraagt om een vlotte samenwerking tussen meerdere overheidsorganisaties en tussen zowel ambtenaren als burgers, ondernemingen en (belangen)groepen. De overheid van de toekomst is een netwerk van samenwerkingsverbanden in allerlei vormen en samenstellingen

Kortom: we evolueren naar een samenwerkende overheid. Zonder grenzen. Dwars door kokers, organisaties en ketens heen. Dwars door het publieke en het private domein heen.

Tijdens de informatiesessie 'Hoe als overheid inspelen op de eisen van de netwerksamenleving?' krijgt u inzicht in de werking van de cocreërende overheid.

Wat betekent dit voor uw overheidsorganisatie? Hoe gaat u hier als public professional mee om? Welke nieuwe technologieën, platformen en services zijn essentiëel om deze transformatie te ondersteunen?

Volgende punten brengen onze experts onder de aandacht:

  • organisatie van de overheid in een netwerksamenleving
  • strategische inzet van overheidsbrede samenwerkingsplatformen
  • dossierbehandeling in een netwerksamenleving
  • cocreatie en samenwerking over de organisatiegrenzen heen
  • inzet van flexibele teams
  • de werkplek als platform voor cocreatie
  • omarmen van nieuwe technologie
  • sturing van het veranderingsproces.

 
Goed om weten

Om de interactie met en tussen de deelnemers te bevorderen, is het aantal deelnemers per sessie beperkt tot 10 deelnemers. 

Datum en uurregeling

Dinsdag 17 december 2019

Duurtijd infosessie: 2 uur 

Uurregeling: u heeft de keuze uit een ochtendsessie (10:00 - 12:00) of een namiddagsessie (14:00 - 16:00)

Locatie

Bischoffsheim Business Center
Bischoffsheimlaan 36
1000 Brussel, België

Doelgroep
Beleidsmedewerkers uit de overheid

Deelnamekost
Als overheidsmedewerker kunt u kosteloos deelnemen

Contacteer
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Céline Vervinckt - +32 496 15 13 81

AXI referenties

Nederlandse Raad van State maakt werklast juristen inzichtelijk

Public
Business intelligence
Nederland

Benelux Unie optimaliseert interne werking met AXI

Public
Financiële software
België

Vlaams Fonds voor de Letteren beheert aanvragen voor auteurslezingen met AXI Case Management

Public
Case management
België

De Regie der Gebouwen maakt het gebouwenbeheer inzichtelijk

Public
Business intelligence
België

De transparante werking van VLAM wordt ondersteund door AXI Financials

Public
Financiële software
België