Q&A - Retail Business Continuïteit webinarreeks

Omnichannel retail
02 juli 2020
We delen graag de vragen die we ontvingen tijdens en na onze Retail Business Continuïteit webinarreeks. Laat u nu inspireren.

Tijdens onze Retail Business Continuïteit webinars en vanuit gespreken met klanten en prospects achteraf heb ik rond de verschillende topics al heel wat nuttige vragen mogen ontvangen.

Nu de reeks is afgerond, had ik deze vragen mét antwoorden graag met u willen delen. Indien u de webinars zelf ook wenst te belijken, kunt u deze hier on-demand opvragen.

Q&A - Beoordeel de performance en de kwaliteit van uw winkels met Specto

Hieronder vindt u de belangrijkste Q&A's van het webinar van 23 juni 2020:

Q: Wat kost Specto na de twee maanden gratis proefperiode?
A: De prijs is afhankelijk van het aantal personen die de app gebruiken. Maar hoe meer gebruikers, hoe kleiner de prijs per gebruiker wordt.

Q: Ik wil meerdere vragenlijsten afnemen door middel van Specto, kan dit?
A: Dat kan! Er kunnen meerdere vragenlijsten aangemaakt en verdeeld worden over de gebruikers.

Q: Je zegt dat Specto offline werkt, maar wel real-time informatie deelt met het platform. Dit kan toch niet?
A: Wanneer de gebruiker offline is, is dit natuurlijk niet mogelijk. De beoordeling zal op dat moment enkel lokaal opgeslagen worden. Zodra er een internetverbinding beschikbaar is, wordt deze beoordeling gesynchroniseerd met de backoffice.

Q: Het lijkt me niet handig dat onze regiomanagers aanpassingen kunnen doen in de vragenlijst. Zijn hier restricties mogelijk?
A: U kan kiezen tussen twee verschillende soorten gebruikers, namelijk de ‘full-users’ en de ‘reporting users’. De tweede groep heeft minder mogelijkheden en kan dus ook geen vragenlijst zelfstandig aanpassen.

Q&A - Optimaliseer uw supply chain door het inzetten van een krachtig Data Monetization Platform

Hieronder vindt u de belangrijkste Q&A's van het webinar van 25 juni 2020:

Q: Kan ik mijn bestaand data warehouse gebruiken als data monetization platform?
A: Zeker voor de interne cases kan dit perfect. Voor externe cases kan dit complex worden voor een security opzet. Bij gedeeld gebruik kunnen gebruikers elkaar ook gaan impacteren. Een korte architectuuroefening kan hier uitsluitsel bieden.

Q: Wat is doorlooptijd om tot POC of MVP te komen?
A: Een POC kan vrij snel opgeleverd worden. Maar dit hangt af van de data-complexiteit waar u mee wilt starten. Reken hier op 4 à 5 weken doorlooptijd. Voor een minimum viable product rekent u best 2 à 3 maanden.

Q: We hebben al een gedeelde website met onze leveranciers waar ook cijfers op verschijnen. Is een data platform dan noodzakelijk?
A: Op zich niet. Dit hangt af van hoe recent u die data wilt en hoe automatisch en interactief de data moet zijn. De vraag hierbij is hoe dynamisch u de inzichten wenst aan te bieden.

Q&A - Manage uw inkoopcontracten en -condities met GRIP

Hieronder vindt u de belangrijkste Q&A's van het webinar van 30 juni 2020:

Q: Wij kopen in via SAP. Kan GRIP ook in mijn organisatie draaien?
A: Ja dat kan. GRIP bevat standaard connectoren, die ook aan SAP te koppelen zijn.

Q: In het webinar werd gesteld dat de GRIP-oplossing in de cloud draait. Kan het ook on premise?
A: Ja dat kan. Er zijn diverse mogelijkheden, afhankelijk van de business keuzes die u zelf maakt. GRIP kan on premise draaien, in de AXI Cloud (gehost vanuit NorthC datacentre) maar ook in een public cloud zoals Azure.
Onze specialisten kunnen voor u de pros en cons van de diverse opties op een rij zetten.

Q: Welke onderliggende technologie wordt gebruikt in de GRIP-oplossing?
A: GRIP is ontwikkeld op basis van een Oracle database en de front-end is in HTML, gemaakt in Oracle Apex.
De GRIP-oplossing wordt geleverd met een embedded licentie, wat wil zeggen dat u zelf geen Oracle licenties hoeft aan te schaffen.

Q&A - Boost de customer en employee experience dankzij 'customers become cashiers' oplossingen

Hieronder vindt u de belangrijkste Q&A's van het webinar van 2 juli 2020:

Q: U spreekt over verschillende kassa check-out systemen, maar hoe kunt u dit allemaal goed beheren?
A: De verschillende soorten check-outs zijn allemaal in één kassaversie gebouwd. Via de instellingen in de AXI RS backoffice kunt u de verschillende kassa check-out oplossingen allemaal beheren.
De self-checkout kassa kunt u testen op Amsterdam Centraal Station en de bestelzuil kunt u bewonderen op Rotterdam Centraal Station.

Q: De bestelzuil die AXI heeft gebouwd, is deze ook in te zetten als bestelkiosk in de winkel?
A: Jazeker, dit is mogelijk. Via de standaard AXI RS webservices kan de bestelzuil/kiosk ook producten uit het online assortiment ophalen.
Afhankelijk van het proces kan de betaling direct aan de zuil plaatsvinden of later aan de traditionele lijnkassa.

Q: Verwachten jullie dat de traditionele lijnkassa volledig zal verdwijnen?
A: Neen, het zal altijd een combinatie zijn. Het is heel belangrijk om goed te kijken naar de doelgroepen van de winkel en welke checkout processen er mogelijk zijn en echt waarde toevoegen.

Q: Kost het veel tijd om van kassa check-out systeem te wisselen?
A: Wisselen tussen de self-checkout en de traditionele lijnkassa check-out gaat heel snel. U zult slechts een paar aanpassingen in de AXI RS backoffice moeten doen.
De technische opstelling vergt wel meer aanpassingen maar dat staat los van de software.

Geschreven door Mike Snepvangers, Commercieel Directeur @ AXI Group