Tap on Phone functionaliteit AXI Retail Cloud Suite
03/08/2021

AXI Retail Cloud Suite faciliteert handige en snelle tap on phone- functionaliteit

AXI zet bij de ontwikkeling van de AXI Retail Cloud Suite volop in op mobile.

 

 

Mike Snepvangers, Commercieel Directeur bij AXI, legt uit: “Mobility is key in onze roadmap. We zijn ervan overtuigd dat voor heel wat retailketens de kassa van de toekomst een mobile device is. Zo kan je als retailer je klanten sneller en flexibeler helpen. Daarom hebben we ervoor gekozen om de functionaliteiten van onze kassasoftware steeds verder te verrijken om de mobile customer journey van de klant steeds verregaander te ondersteunen. 

Tap on phone 

Eén van die mooie functionaliteiten is tap on phone - with PIN.

 

Snepvangers legt uit:

 

‘Dit is een echte breaktrough. Deze applicatie, ook wel bekend als softPOS, stelt ons in staat om alles op één device af te handelen; vanaf de registratie van de transactie tot en met de betaling ervan. Het resultaat is gebruiksgemak voor iedereen die betrokken is in dit proces: voor de caissière die de kassatransactie registreert, voor de consument die het moet betalen, voor de retailer die devices moet onderhouden, maar zeker ook voor AXI als ontwikkelaar.

 

Voor tap on phone werken we nauw samen met CM.com, een wereldwijde aanbieder van Conversational Commerce oplossingen, die net zoals AXI haar wortels heeft in Breda en werkt vanuit de Mobile First gedachte. Zij leveren de applicatie, wij bouwen ze perfect in in onze POS oplossingen.’ 

Mobile first 

 

Ook in de andere fases van de customer journey zet AXI volop in op mobile. Voor home delivery en voor het picken van een click & collect order; een order dat de klant via de webshop heeft geregistreerd en wenst af te halen in de winkel.  

 

Deze mobiele strategie is op zich helemaal niet nieuw voor retailers én voor AXI. ‘We doen dit al jaren. Het verschil is dat het mobile device in de winkel voorheen vooral naar de retailer zelf gericht was, denk bijvoorbeeld als device voor het checken van de voorraadstand van een bepaald artikel. Nu zien we een verschuiving naar de inzet van mobile devices richting customer facing processen, zoals verkoop en orderuitlevering. 

 

 

Meer weten? Lees hier meer over de AXI Retail Cloud Suite