Over AXI

Meer dan technologie. Wij zijn een ICT partner die investeert in het succes van uw organisatie

AXI is een onafhankelijke ICT partner in België en Nederland. We bedenken, ontwikkelen en beheren innovatieve softwareoplossingen voor retail, overheid, zorg, service en industry. 

 

We investeren in het begrijpen van de business uitdagingen van de klant, wat toelaat om nieuwe inzichten, software en technologieën op de best mogelijke manier in te zetten. We werken agile, samen met de klant. Met onze managed cloud en infrastructuur services ontzorgen we onze klanten maximaal.  

Header logo

We innoveren. Samen met de klant

 

We zetten stevig in op de ondersteuning van veranderingsprocessen. We implementeren innovatieve oplossingen waarmee de klant kansen creëert en stevige resultaten neerzet. Dit realiseren we door diepgaande kennis te verwerven. We doorgronden de business en de bedrijfsprocessen van de klant. We denken actief mee over de business uitdagingen en reiken ideeën en mogelijke oplossingen aan. We zijn pas tevreden als we voor onze klanten een stevige waardecreatie realiseren.

 

Nieuwe technologieën testen we uit in ons innovation lab in samenwerking met klanten en hogescholen. Voor AXI sluit innovatief denken en handelen mooi aan op onze talent management aanpak. We geloven dat talent management een fundamentele rol speelt in het enthousiasmeren van onze medewerkers om kwalitatieve oplossingen neer te zetten.

AXI biedt, als ervaren end-to-end partner met een sectorspecifieke aanpak, een breed aanbod aan duurzame, strategische IT-oplossingen en IT-ondersteuning.

 

 

Business Insights

Digital Workplace

Hybrid Cloud

Integration

Networking & Security

Enterprise Architecture

Customized Solutions

Axi frame strategy

We helpen u de digitalisering toe te passen in uw dagdagelijkse realiteit. Eerst door uw unieke uitdagingen strategisch onder handen te nemen. Dan door de best passende IT oplossingen in uw organisatie te implementeren.

 

AXI Adaptive Case Management

AXI Purchase to Pay

AXI Financials

AXI Health Budgeting

AXI Retail

AXI E-voting

Axi frame solution

We werken steeds goed passende oplossingen uit

 

Als ICT partner werken we goed passende oplossingen uit. We vertrekken altijd vanuit de noden en de wensen van de gebruikers om een ICT oplossing aan te reiken of te ontwikkelen. We realiseren ons dat een succesvolle implementatie alleen mogelijk is als de ICT oplossing daadwerkelijk doet wat beloofd is aan de gebruikers.

 

We hechten veel belang aan feedback en nemen de aanbevelingen van de gebruikers mee in de roadmap van de oplossing.

It's all about service

 

Binnen AXI hebben we een servicegerichte cultuur. We bieden een persoonlijke service. De lijn naar specialisten en AXI management is kort. Bij grote, langdurende projecten werken we met dedicated klantenteams.

 

De tevredenheid van onze klanten krijgt de hoogste prioriteit. Iedere dag zetten we stappen richting een klantgedreven organisatie. Jaarlijks meten en vergelijken we onze klantgerichtheid via een onafhankelijk onderzoek bij de top-100 klanten. We trekken duidelijke lessen en zetten in dialoog met de klant actiepunten uit. Hierop wordt binnen de organisatie gestuurd.

AXI in cijfers

fact 1

400 medewerkers

400 collega's bouwen en implementeren innovatieve ICT oplossingen voor onze klanten in België en Nederland.

fact 2

400+ klanten

We werken voor grote winkelketens, overheidsorganisaties, zorginstellingen en bedrijven.

fact 3

71 miljoen euro omzet

In 2021 realiseerde AXI een stevige omzet en 44,5 miljoen euro added value.

fact 4

Drie vestigingen

AXI verwelkomt u in haar kantoren in Willebroek, Gent en Breda.

Axi frame

Wat denken onze klanten?

 

Als service gerichte ICT partner hechten we veel belang aan een goed klantpartnership. Centraal staat de klant waarbij we ons willen onderscheiden van andere spelers door excellente service en het aanbieden van oplossingen die perfect aansluiten bij het verwachtingspatroon van de klant.

 

Jaarlijks laten we door een onafhankelijk onderzoeksbureau een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren. In 2021 is de algemene klanttevredenheid door onze top-100 klanten beoordeeld met het rapportcijfer 7.7. Op basis van vergelijkbare onderzoeken, mogen wij hier als organisatie dan ook best trots op zijn.

axi

Klanttevredenheidsonderzoek 2021

 

Uit de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek van 2021 bleek dat klanten AXI bijzonder waarderen voor volgende kenmerken:

 

  • Loyaal: 86%
  • Betrouwbaar: 85%
  • Klantgericht: 85%
  • Stabiel: 85%
Afbeelding
Umicore quote

Een tevreden klant aan het woord

Langdurig partnership met Umicore

 

Reeds meer dan 20 jaar is Umicore klant bij AXI. Destijds klopte deze wereldspeler in de chemische industrie aan bij AXI om de de in-house ontwikkelde Oracle Forms applicaties in beheer te nemen. In 2012 werd ook de bedrijfskritische shop floor oplossing, gebruikt binnen de afdeling Umicore Electro-Optic Materials, door AXI op maat ontwikkeld. Deze oplossing wordt nu nog altijd door AXI beheerd en steeds verder doorontwikkeld. Inmiddels werden alle Oracle Forms applicaties door AXI gemigreerd naar Oracle Apex en voorzag AXI in 2021 de integratie van de shop floor oplossing met SAP.

 

Begin april 2021 voerde Umicore een leveranciersevaluatie uit. Voor Umicore het ideale moment om de samenwerking met AXI in detail tegen het licht te houden.

 

Het resultaat? Recent werd een nieuwe overeenkomst getekend die het duurzaam en strategisch partnership tussen AXI en Umicore opnieuw bestendigt.

 

AXI stelt de klant altijd centraal

 

Walter Moerenhout, Senior Category Procurement Manager bij Umicore ervaart de samenwerking met AXI als bijzonder positief. Hij verwoordt het graag als volgt: “De samenwerking met AXI is een voorbeeld van hoe een ideaal partnership zou moeten zijn. Voor onze bedrijfskritische maatwerkoplossing voerden wij recent nieuwe onderhandelingen met AXI in het kader van de hernieuwing van ons bestaande contract.

 

De positieve beoordeling voor AXI via onze interne leveranciersevaluatie bevestigt dat we steeds kunnen rekenen op de juiste ondersteuning door de inzet van betrokken medewerkers. Dat onze medewerkers en de AXI medewerkers met wederzijds vertrouwen en met een open geest kunnen samenwerken zorgt ervoor dat onze bedrijfsapplicaties steeds verder evolueren én klaar zijn voor de toekomst. Kortom, een perfecte match. ”

AXI heeft kantoren in België en Nederland

Office

WILLEBROEK

Molenweg 107

B-2830 Willebroek

 

+32 3 860 40 00

Routebeschrijving

Office

GENT

Westrem Building

Kortrijksesteenweg 1146

B-9051 Sint-Denijs-Westrem

 

+32 9 242 83 00

Routebeschrijving

Office

BREDA

Stadionstraat 27

NL-4815 NC Breda 

 

GPS: Rat Verleghstraat 2 - 4815 NZ Breda ingeven

 

+31 76 572 55 00

Routebeschrijving
Axi frame

AXI Nieuws & Insights

Evoting Lunch Garden AXI
Case

Lunch Garden organise ses élections sociales dans les succursales belges avec AXI E-voting

Lunch Garden illustre avec ses 45 établissements en Belgique les gains rapides réalisés avec AXI E-voting dans le secteur de la grande distribution.

AXI E-voting bij De Lijn
Case

Grâce à AXI E-voting, tous les employés de De Lijn ont pu voter efficacement

Avec la solution numérique d'AXI E-voting, chaque employé de De Lijn - quel que soit son emploi du temps - a pu voter.

Evoting Randstad
Case

Randstad permet aux employés de voter avec la solution AXI E-voting

Chez Randstad travaillent plus de 2000 collaboraturs à travers toute la Belgique. En 2016 les employés ont voté de manière électronique pour la première fois.

AXI E-voting bij Kliniek Sint-Jan
Case

La Clinique Saint-Jean à Bruxelles organise ses élections sociales en toute sérénité

Chantal Pauli, Directrice des Ressources Humaines à l'hôpital Sint-Jan, apprécie particulièrement le soutien qu'elle a reçu d'AXI à chaque étape du processus.

AXI E-voting bij KBC
Case

KBC commence à utiliser la solution pour les élections sociales d'AXI

Pour KBC les élections sociales représentent un important défi administratif. La numérisation réalisé par AXI E-voting facilite considérablement l’organisation et s’aligne la politique de développement durable de KBC.